donderdag 19 oktober 2017

Werkvakantie Hongarije april 2017 (2)

Vakantie Hongarije van 31 Maart tot 16 April 2017 

Deel 2

Van 3 April tot en met 7 April

3 April

We waren net bezig komt de buurman van de buurman ons vragen of hij voor ons het gras van onze tuin kon maaien, met handen en voeten werk komen we er uit dat hij het gras voor 5000 forint zou gaan maaien, we hebben afgesproken dat hij donderdag het zou komen maaien.

We zijn ondertussen de voortent aan de caravan proberen te zetten, we hebben totaal geen ervaring met het opzetten van een voortent en van de tekening worden we ook niets wijzer.


Na een paar uur rommelen stond er iets van een frame.
Om vijf uur staat de buurman van de buurman, we noemen hem voor het gemak grasmaaier, drie man sterk om het gras te gaan maaien, na wat handen en voeten werk kom ik eruit dat het ons nog steeds 5000 forint gaat kosten.
De mannen gaan aan het werk, ik was nog steeds aan het klooien om de voortent op te zetten, komt één van de mannen naar mijn toe en vraagt aan mij of hij mij kon helpen, ook weer met handen en voetenwerk.

Met behulp van deze man staat omstreeks zes uur de voortent op.


De andere mannen waren ondertussen klaar met maaien.
We hebben uiteindelijk aan de grasmaaier 5000 forint gegeven en ook aan de drie mannen waarvan één mij is komen helpen 5000 forint.

Omstreeks zeven uur zijn we weer teruggereden naar Zalakaros, de rest van de avond hebben we niet veel gedaan en zijn op tijd naar bed gegaan.

4 April

Ik kom om negen uur mijn bed uit, na een ontbijt zijn we om tien uur vertrokken naar Kaposvár om bij de Tesco nog wat boodschappen te doen en naar de Obi om solar lampjes te kopen.
Omstreeks 12 uur komen we in Somodor aan, waar we nog wat kleine klusjes hebben gedaan en verder genoten van de rust die daar heerst.




De middag ging helaas snel voorbij en gingen op tijd terug naar Zalakaros.
Alwaar we na een rustige avond weer op tijd naar bed gingen.

5 April

Om 9 uur heb ik ontbijt waarna we omstreeks 10 uur vertrokken Via Kaposvár en de Tesco naar Somodor waar we tegen twaalf uur aankomen, na de lunch ben ik in de tuin gaan werken, er is daar nog veel te doen.

We hebben besloten om in Somodor te blijven eten, het is ondertussen donker en eten dan ook bij kaarslicht in ons huis.
Rond acht uur zijn we terug gereden naar Zalakaros, na een korte avond zijn we op tijd naar bed gegaan.

6 April

Vandaag zouden we in Zalakaros blijven.
Ik had geen zin om weg te gaan maar Jolanda wel.
Jolanda is via Kis-Balaton naar het buffelreservaat gegaan, ze durfde niet langs de honden en is alleen naar de uitkijktoren geweest.

Omstreeks lunch tijd was ze weer thuis.
Na de lunch moesten we toch nog naar Somodor er moesten nog dingen gedaan worden voor we zaterdag naar Somodor kunnen afreizen.
We waren laat terug in Somodor en besloten uit eten te gaan maar helaas waren alle eettenten al gesloten, we zijn toen maar naar het huisje gegaan.
De avond verliep rustig en we zijn weer op tijd naar bed gegaan.

7 April

Vandaag gaan we niet naar Somodor.
Na een rustig ontbijt zijn we naar de Tesco gegaan om boodschappen te doen voor volgende week.

De rest van de ochtend verliep rustig en na de lunch zijn we de spullen gaan inpakken.
Na een goede avond maaltijd ben ik de spullen in de auto gaan zetten zodat we morgen zo snel mogelijk naar Somodor kunnen vertrekken.
Na een rustige avond zijn we weer op tijd naar bed gegaan.


Paul en Jolanda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten