zaterdag 28 januari 2017

Renovatie oude boerderij in hongarije (12)


De werkzaamheden en plannen met onze tuin deel 2

Bij het bekijken van het huis, voor we beslissen of we het huis gaan kopen, had ik al gezien iets wat op een waterput lijkt.


Toen we er in november waren heb ik het beter bekeken en blijkt er een waterput in onze tuin te zijn. 


De waterput bevat schoon, helder water waarmee we onze tuin kunnen besproeien  en we kunnen ons er meer wassen.
Als we het water uit de put laten testen is het misschien schoon genoeg om het te drinken. 

Deze waterput moet wel hersteld worden, eerst zal ik rondom de waterput een sleuf graven totdat ik bij de gemetselde muur ben gekomen, daarna kan ik de muur opnieuw opmetselen totdat het hoog genoeg is.
Ik kan de put dan afsluiten zodat het water schoon blijft.
  
Ik heb het vermoeden dat er ergens op ons land een buitentoilet moet zijn , in eerste instantie heb ik het idee dat het ergens achter in de tuin zou zijn, daar kon ik echter niets vinden.


Later die week was ik even bezig bij het ingestorte kippenhok en zag daar ineens een gemetselde bak, ik heb het eerst even goed bekeken en kom tot de conclusie dat het, het buitentoilet is.
Helaas is de bak volgegooid met puin.
Ik ga in februari proberen de bak leeg te halen.

Als de buitenmuur van ons huis hersteld is, ik hoop dat het in de zomer van 2017 klaar is, wil ik het buitentoilet gaan herstellen.
In ons huis komt een badkamer met toilet maar ik vind het wel makkelijk als er een tweede toilet is.

Vanaf de weg gezien willen we halverwege aan de linkerzijde van de tuin een boomgaard aanleggen.

Aan de rechterkant van halverwege de tuin willen we de groente tuin realiseren.

Ter hoogte van de uitbouw willen we een terras gaan maken.

Helemaal achter in de tuin willen we een klein gemengd bos hebben.


We hebben veel plannen voor de tuin en hopen die in de toekomst te gaan realiseren. 

Paul en Jolanda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten