woensdag 21 september 2016

Renovatie oude boerderij in Hongarije (4)

Eindelijk ons huis, of toch nog niet helemaal?


Het slot op de deur had ik al geforceerd verwijderd, de sleutel was kwijt!
We konden twee kamers niet in omdat, juist ja, de sleutel kwijt was!

Ik ben de glaslatjes gaan los maken om het raam er uit te halen om op die manier in die ruimte te komen.
Ik was er bijna mee klaar komt er een gemeentewerker aan die de sleutels bij zich hadden, ongelofelijk echt weer Hongaars.


Het huis was nog niet leeg gemaakt, dat kon nog minstens een week duren, we waren daar niet blij mee.

Ik wil er meteen een nieuw slot op zetten het was nu ons huis!

Om half elf hadden we ons huis voor onszelf, we moesten nog een paar dingen regelen in Kaposvár.
We zijn eerst een algemene sleutel gaan halen een hangslot en een opbouw slotplaat.

Nadat we terug waren bij ons huis heb ik eerst de opbouw slotplaat gemonteerd.

We hebben met de gemeentewerker afgesproken, dat ze de sleutel van het nieuwe slot om vier uur konden ophalen, was de medewerker van de gemeente al om half 3  om de sleutel te halen, we hadden gezegd dat ze de sleutel om vier uur konden ophalen, zo gaat dat in Hongarije je moet er wel tegen kunnen anders word je gek.

Paul en Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten